Križarjenja še vedno veljajo za eno najvarnejših oblik potovanja. Ladjarji so, kot že večkrat v preteklosti, dokazali svojo pripravljenost na hitre prilagoditve spremembam. Z nadvse inovativnimi rešitvami (kot so npr. napredne filtracije s pomočjo svetlobe, najmodernejšo razkuževanje kabin in ladje,...) so varnost svojih potnikov in posadke popeljali še kakšen nivo višje od že tako strogih usmeritev in pogojev, postavljenih s strani različnih zdravstvenih institucij.
Da bi potnikom, kljub strogim pogojem omogočili prvovrstno, a varno izkušnjo, je ladjar MSC glede na ukrepe in smernice tako zdravstvenih kot tudi vladnih institucij sprejel vrsto ukrepov, ki jim dosledno sledi. Nekaterim izmed njih pa morajo zaradi večje varnosti slediti tudi potniki.
Za natančnejši pregled ukrepov in smernic ladjarja Costa in MSC priporočamo, da si ogledate novico "Več informacij o ukrepih za leto 2022" za posameznega ladjarja.
![]() |
| | Več informacij o ukrepih za leto 2022 | | | ![]() |
![]() |
| | Več informacij o ukrepih za leto 2022 | | | ![]() |
Preberite še: "Brezksrbna rezervacija - brezplačna prestavitev do 48h pred odhodom!" (povezava)
- posodobljeno 02. 07. 2021 -
CLIA (Cruise Line International Association)
Največje svetovno združenje ladijskih družb že od same ustanovitve, leta 1975 deluje v podporo iskanju dolgotrajnih rešitev na področju varnosti, zdravja in trajnostnega razvoja križarjenj, z namenom zagotovitve najboljše izkušnje potnikov na križarjenju. V združenje so vključene vse večje ladijske družbe, kot so MSC Cruises, Costa Cruises, Norwegian Cruise Line, Royal Caribbean Group, Holland America Line, Princess Cruises, Silversea, Seabourn, Carnival, Aida, Oceania, idr.
Tudi CLIA je bila izjemno produktivna v času pandemije koronavirusa in je od samega pojava koronavirusa, v tesnem sodelovanju z mednarodno zdravstveno organizacijo WHO, posredovala natančna navodila ladijskim družbam, da bi le-te v največji možni meri zaščitile svoje goste. Tako so ladijske družbe, glede na priporočila združenja, prenehala s plutjem zaradi zaščite potnikov pred širjenjem koronavirusa in se tudi danes ravnajo glede na njihova priporočila.
Ladijske družbe so v času, ko ladje niso plule, testirala nove ideje in koncepte, s katerimi bi še dodatno izboljšali že tako stroge protokole in predpise za varovanja javnega zdravja. Tukaj velja omeniti že uveljavljeno dolgoletno sodelovanje s CDC - Centers for Disease Control and Prevention (Centri za nadzor in preprečevanje bolezni) in VSP - Vessel Sanitation Program (Program higienskih standardov na ladji), ki zagotavljajo, da ladje dosegajo izredno stroge higienske normative. V okviru tega programa se izobražuje tudi osebje, ki je zavezano k temu, da strogo sledi vsem predpisom.
In kakšne so nove smernice?
Večina ladijskih družb ob vsakem vkrcanju na ladjo, preverja temperature vseh potnikov na ladji, potnike testira s hitrimi antigenskimi testi ali PCR testi, uvaja skoraj celotno digitalizacijo, s čemer se zmanjša direktna interakcija med zaposlenimi in gosti, higienski standardi so bili posodobljeni na najvišjo raven in poostreni, uvedla se je obvezna varnostna oprema za zaposlene in uredile so se kapacitete, ki zagotavljale predpisano minimalno varnostno razdaljo med potniki. Večina ladijskih družb je preuredila sistem zračenja v kabinah, ki presega minimalne standarde, dodala vrsto protkolov in območja za morebitne okužene, idr.
Ladijske družbe plujejo s polno cepljeno posadko.
Royal Caribbean Group in Norwegian Cruise Line
Dve izredno konkurenčni ladijski družbi sta združili moči in najeli vrsto svetovno priznanih strokovnjakov, s področij javnega zdravja, nalezljivih bolezni, pomorstva, turizma in varnosti. Ekspertno skupino so pri omenjenih ladjarjih vzpostavili z namenom, da zavarujejo zdravje gostov, posadke in skupnosti, ki jih njihovi potniki obiščejo.
Na čelu skupine strokovnjakov sta bila nekdanji guverner Mike Leavitt in dr. Scott Gottlieb, nekdanji prvi mož ameriškega Zveznega urada za hrano in zdravila. Naloga skupine je bila, da pripravi priporočila za ladjarje, kako naj ti svoja plovila in ponudbo bolje pripravijo za razmere, ki jih je prinesel covid-19, in kako se lahko potovanja čim prej spet varno začnejo.
Skupina strokovnjakov je svoje delo opravila izvrstno. Obe družbi sta, kot napovedano, svoje izsledke delili s celotno industrijo.
Prvi mož Royal Caribbean Richard D. Fain je v izjavi za javnost povedal "Ta bolezen, kot je še nismo videli, nas sili, da razvijemo stadarde varnosti in zdravja, kot jih še nismo imeli," medtem ko je prvi mož Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. Frank Del Rio dodal: "Vedno smo tekmovali v ponudbi za goste, še nikoli v varnostnih in zdravstvenih standardih. V branži križarjenj že od nekdaj veljajo strogi zdravstveni standardi, izziv, ki ga je prinesel covid-19 pa nam omogoča, da jih še izboljšamo".
V obeh družbah poudarjajo, da je zdravje potnikov absolutna prioriteta. Priporočila panela so delili tudi z regulatorji in jih oblastem dali na razpolago, da lahko zbrano znanje uporabijo tudi v širšem kontekstu.